LEVERANSGARANTI
Vi skickar i tid – annars får du trycksaken gratis!
Handling och konsekvens
Upplever du att vi inte får iväg din trycksak i tid, och du har beställt dem med
expresstryck, erbjuds du trycksaken utan kostnad, dock högst 5 000 kr inkl. moms, frakt och express tillägg.
Observera att garantin endast omfattar att vi skickar paketen i tid. Vi kan dessvärre inte utfärda några garantier för transporten á speditörens vägnar.
Om du har ett klagomål på den levererade produkten, men den är levererad i tid, omfattas produkten inte av leveransgarantin, men vi behandlar naturligtvis ditt klagomål i enlighet med vår nöjdhetsgaranti och kommer snarast att producera en tillfredsställande produkt.
Komplett beställning
Var även uppmärksam på att alla produktionstider räknas från det att vi har en komplett beställning inkl. all relevant information och en
tryckklar, korrekt pdf-fil.
Beställer du här på webben har vi automatiskt all relevant information.
Orderbekräftelse
Leveransgarantin gäller enligt den orderbekräftelse som skickats per mail. Det är kundens ansvar att kontrollera att orderbekräftelsen är korrekt och att få rättat eventuella fel i god tid.
Ändring av leveransmetod
Vi förbehåller oss rätten till att ändra leveransmetoden från paket/pall till budtransport om detta är nödvändigt för att ordern ska komma fram inom den förväntade tiden. Eventuella merkostnader står Graf & Bild för.
Anmäl försenad leverans
Skicka ditt ordernr tillsamans med en kort beskrivning till
mats@lasertryck.se
Därefter går vi igenom produktionsförloppet och hör av oss så snart som möjligt.
Observera att layoutarbete inte omfattas av vår leveransgaranti.
KVALITETSGARANTI
Vi garanterar kvaliteten!
Om du mottagit en produkt där du inte är nöjd med tryckkvaliteten, kan du returnera den.
Om vi tror att den kan tryckas på ett bättre sätt trycker vi om – gratis.
Kan trycksaken inte tryckas/efterbehandlas bättre och du därför inte vill ha trycksaken så får du pengarna tillbaka.
Ditt missnöje får inte bero på stavfel eller problem med din tryckfil.
Allt med måtta
Vi menar det när vi skriver att vi står upp till 100% för vår kvalitét. Vi lever
av glada kunder och är först nöjda när du också är det.
Det finns situationer där kvalitetsgarantin inte gäller. Det kan till exempel vara vid förhållanden som vi inte är ansvariga för. Upplever du efter tryckningen till exempel stavfel, ångrar ditt pappersval eller leveransform, då trycker vi normalt inte om gratis men ger dig istället
ett bra pris på ett omtryck.
Om du inte är nöjd
Gör så här:
Skicka ditt ordernr till
mats@grafobild.se och beskriv vad du är missnöjd med.
Därefter går vi genom ärendet och hör av oss så snart som möjligt.
Tänk på att fraktavgiften inte återbetalas och du måste returnera trycksaken om du vill få pengarna tillbaka.